Ini belog jiwang gB yerrr…

Tipikaliti

Hampir 8 tahun yang lalu, bila SMS masuk pada hari minggu, bertanya di mana saya? Jawapan tipikal saya, ‘Office.’

 

Sekarang pun saya akan beri jawapan yang sama terhadap soalan yang sama pada waktu yang sama. Selalunya lah.

 

*

 

Kenapa ya? Mmmm…memikirkan tanggungjawab (walau dah tentu itu bukan pejabat saya), memikirkan betapa fleksibelnya berada di pejabat pada hari hujung minggu, saya boleh fokus terhadap perkara-perkara remeh yang sebenarnya memerlukan waktu yang bukan sedikit untuk diselesaikan, yang takkan mungkin saya boleh hadap pada hari bekerja biasa. Dan juga kerana tiada komitmen lain di rumah mahupun di luar. Tiada suami, tiada teman lelaki.

 

8 tahun dan masih begitu. Saya sedang menantikan perubahan sebenarnya. Belum nampak sebarang tanda tapi saya yakin takkan selamanya saya akan bersama tipikaliti ini.

 

Dan selama hampir 8 tahun ini, saya tidak pernah dibayar untuk berada di pejabat pada hujung minggu kerana tidak entitled untuk overtime, tetapi kepercumaan itu membuat saya penuh. Dan saya gembira melakukannya.

 

Namun saya juga berharap kegembiraan lain akan menyusul juga akhirnya. Amin.🙂

Comments on: "Tipikaliti" (1)

  1. cikpuanlawa said:

    Amin..

    InsyaAllah hari itu akan tiba…

    sama2 kita berdoa….

Leave a Reply

Tag Cloud

